مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 09:452020-12-09بين الملل

یمن| 6000 بار نقض توافق آتش بس «الحدیده» در ماه نوامبر


اتاق عملیات هماهنگی رصد نقضِ توافقنامه سوئد در استان الحدیده از ثبت بیش از 6000 بار نقض این توافق به دست ائتلاف سعودی در ماه نوامبر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین ‎الملل خبرگزاری فارس، اتاق عملیات افسران ارتباط و هماهنگی رصد نقض توافقنامه سوئد در استان الحدیده (غرب یمن) اعلام کرد، ائتلاف سعودی در ماه نوامبر 6569 بار توافق آتش بس استکهلم را نقض کرده است.

بر اساس گزارش الخبر الیمنی ، نیروهای ائتلاف متجاور در ماه نوامبر 1109 بمباران موشکی و توپخانه ای و 4960 بار شلیک با سلاح های مختلف به سمت الحدیده داشته اند علاوه اینکه 5 بار تلاش برای نفوذ توسط آنها ثبت شده و 23 مورد استحکامات جنگی جدید ایجاد کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده، در ماه نوامبر میلادی 5 حمله هوایی و 96 پرواز جاسوسی بر فراز مناطق مختلف استان الحدیده ثبت شده است.

13 سپتامبر 2018 هیأت دولت صنعاء و هیأت دولت منصورهادی برای اولین بار توانستند در استکهلم سوئد، بر سر آتش بس در استان الحدیده و جابه جایی نیروها به توافق برسند، توافقی که امیدها را برای پیشرفت در باقی مسائل را زنده کرد، اما کارشکنی های ائتلاف سعودی تا کنون مانع از تحقق این امر شده است.

انتهای پیام/م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمن| 6000 بار نقض توافق آتش بس «الحدیده» در ماه نوامبر

یمن| 6000 بار نقض توافق آتش بس «الحدیده» در ماه نوامبر